Mattias Arvidsson
Mattias Arvidsson
- Vilken politisk fråga är viktigast för Göteborg?
Det viktigaste är att stoppa slöseriet. Det är en ineffektivitet och respektlöshet mot skattebetalarna som i slutändan alltid drabbar välfärden och göteborgarna – och som aldrig tillför något gott.
- Varför gav du dig in i politiken?
Jag gav mig in i politiken för att för många beslut fattas utan kontakt med verkligheten. Politik ska inte behöva betyda att allt blir sämre. Saker kan bli bättre – och jag är övertygad om att Göteborgs bästa dagar fortfarande ligger framför oss.
- Berätta något oväntat om dig själv.
Jag har kastat 180 i dart mer än en gång. Det kräver en kombination av precision, nervkontroll och konsistens under press, egenskaper som råkar vara ganska användbara på många ställen i livet.












